تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آبان 1398 - 19:34
کد خبر : 49812

کارگاه منطقه ای برنامه آشنایی با پزشک پژوهشگر در رشت برگزار شد

کارگاه منطقه ای برنامه آشنایی با پزشک پژوهشگر در رشت برگزار شد

جارستان: کارگاه منطقه ای برنامه آشنایی با پزشک پژوهشگر، با حضور دبیر شورای راهبردی برنامه پزشک پژوهشگر وزارت بهداشت، در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری مامایی شهید بهشتی رشت برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا): به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه جهت آشنایی محققان با برنامه پزشک پژوهشگر، کارگاه

جارستان: کارگاه منطقه ای برنامه آشنایی با پزشک پژوهشگر، با حضور دبیر شورای راهبردی برنامه پزشک پژوهشگر وزارت بهداشت، در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری مامایی شهید بهشتی رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا): به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه جهت آشنایی محققان با برنامه پزشک پژوهشگر، کارگاه منطقه ای پزشک پژوهشگر ویژه دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی، اعضای هیأت علمی، محققین و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با حضور دکتر آبتین حیدرزاده- دبیر شورای راهبردی برنامه پزشک پژوهشگر وزارت بهداشت (مدرس کارگاه)، دکتر محمدرضا نقی پور- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دکتر میرسعید عطارچی- مدیر تحقیقات و فناوری دانشگاه روز پنجشنبه ۲۳ آبان ماه، در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت برگزار شد.
دکتر محمدرضا نقی پور -معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن عرض خیرمقدم، به اهداف تعیین شده و نوآوری برنامه ملی پزشک پژوهشگر اشاره کرد و افزود: کشور ما جزو کشورهای پیشرو در اجرای برنامه پزشک پژوهشگر می باشد و اجرای این برنامه، با توجه به توانایی های انسانی، سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه، امید بخش است.
دکتر آبتین حیدرزاده- دبیر شورای راهبردی برنامه پزشک پژوهشگر وزارت بهداشت، در کارگاه یک روزه آشنایی با برنامه پزشک پژوهشگر؛ با پرسش از دانشجویان شرکت کننده کارگاه در مورد اینکه برای چه آینده ای آماده شویم؟ به ارایه مطالبی در خصوص پزشک پژوهشگر و آینده تحقیقات علوم پزشکی کشور و  چگونگی   ورود به این  دوره پرداخت. 
در نهایت وضع موجود برنامه پزشک پژوهشگر در کشور مورد بررسی قرار گرفت. پرسش و پاسخ پایان بخش این کارگاه بود.
قابل ذکر است در این کارگاه، دکتر محسن سقا- مدیر تحقیقات و فناوری و دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز حضور داشت.
پی نوشت: هدف از ایجاد دوره پزشک پژوهشگر، کمک به رشد حرفه ای پزشکان و دندانپزشکان نخبه کشور و کاستن از روند مهاجرت نخبگان به خارج از کشور است تا ضمن کسب مهارت های تخصصی و یا فوق تخصص/فلوشیپ در یک رشته بالینی، در یک زمینه خاص تحقیقاتی مربوط به رشته بالینی خود نیز آموزش دیده و به کسب مدرک PhD علاوه بر مدرک تخصص یا فوق تخصص/فلوشیپ نیز نائل آیند. امید آن است که دانش آموختگان این دوره با در دست گرفتن رهبری پژوهش، نوآوری، آموزش و توسعه روش های نوین پزشکی در دانشگاه ها و همچنین پل زدن بین علوم پایه و کاربردی گام های مهمی در جهت خودکفایی کشور، حل مشکلات سلامت، توسعه پایدار، گسترش مرزهای دانش و ارتقاء سطح کیفی دانشگاه ها بردارند.د.غف/ 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.